... روز های پر از امید ...
... روز های پر از امید ...

... روز های پر از امید ...

.

کهن الگو ها

من ادمی هستم که خیلی تو شخصیت خودم زوم میشم، وحلاجیش میکنم،همیشه باخودم فکر میکردم که الگوی قالب شخصیتی من چیه ؟!!یه وقتایی خیلی شیطون و شوخم ،یه وقتهایی فوق العاده آروم، و متاسفانه یه وقتهایی پرخاشگر وعصبانی...

یه روز وقتمو کلا میزارم برای انتخاب لباس و لوازم آرایش و... یه روزایی کلا دنبال قرآن معنویات ،یه روزایی دنبال آشپزی وکارای هنری...

یه روزایی برای همسرم در نقش یه مادر ظاهر میشم یه روزایی درنقش بچه وخیلی وقتها هم در نقش خطیر همسر...

با خودم فکر میکردم که چرا من الگوی ثابت شخصیتی ندارم ؟!!چرا نمیتونم بگم مثلا من ملطقا دختر شیطونی ام،یا دختری آروم؟ همیشه اینو بعنوان یه ضعف تو ثبات شخصیتی ام میدیدم و تلاش میکردم که یه الگوی ثابت برای خودم ایجاد کنم طوریکه مثلا همه بگن نرگس دختر آرومیه یا نرگس دختر شیطونیه...البته من تو نوجوونی ام به ان مسائل زیاد فکر میکردم واینا جز چالش های فکری هر نوجوونی میتونه باشه ...بعد ها به این نتیجه رسیدم شخصیت من هرچی که هست جالبه چون تو هر شرایطمعمولا  رفتار مربوط به اون محیط رو از خودم بروز میدم .واین خیلی خوبه و باعث رضایت اطرافیانم میشه...تا اینکه با موضوعی به عنوان کهن الگوها یا همون آرکاتایپ ها مواجه شدم.

براساس این گفته ها ذهن هر انسان دارای یک سری الگو های شخصیته، که انسان براساس تیپ شخصیتیش معمولا دو یا سه الگو رو مورد استفاده قرار میده و شخصیت خودش رو شکل میده.اطلاعات بیشتر رو میتونید اینجا کسب کنید.

من بعد از اشنایی با کهن الگو ها فهمیدم که تغییرات شخصیتی من تو شرایط مختلف مربوط به فعال شدن الگوی خاصی تواون شرایطه واین یک حسن بشمار میاد. به همین خاطر ،یه وقت کلی  گذاشتم و تمام الگو ها رو مطالعه کردم.وبعد از طریق این سایت آزمون کهن الگوها رو انجام دادم،نتیجه اش به این صورت شد که آرکیتایپ شخصیتی قالب من هرا ست و البته هستیا و افرودیت (ونوس) رو هم بااختلاف کم دارم...نتیجه جالب بود وراضی بودم... خودم هم تقریبا به همین نتیجه رسیده بودم و الان با علم بیشتری تو شخصیت خودم زوم میکنم و سعی میکنم همه ی الگو ها رو تو شخصیتم تقویت کنم...



 

...

 

نظرات 6 + ارسال نظر
sepide دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 14:13 http://dardodelhayeman.persianblog.ir/

عاشقتم منو هم بردی ب فکر ک ببینم چگونه ام

قربونت برم دوست مهربونم..اره حتما امتحان کن خیلی خوبه

ساجده شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 09:46 http://www.val-ghalam.blogsky.com

من تست رو انجام دادم.منم شخصیتم هرا شد. یعنی من عشق شوهرم ؟؟؟ چه چیزای جالبی نوشته برام.خدا کنه بعد از ازدواج همین مدلی باشم.

عشق شوهر .....منظمرش اینه که میتونی همسر خوبی برای شوهرت باشی...مظمئن باش همینطوری میمونی

نرگس یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 01:50

آره دیگه،اون موقع که من نمیدونستم،حالا تبریکشو گفتم.
به اینکه بعد مدت ها الان میگم مبارک باشه.

نرگس جمعه 19 تیر 1394 ساعت 23:16

عروسیتون.

عروسیمون؟؟؟!!!!به چی میخندی نرگس؟

نرگس پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 01:10 http://volleyballcap.mihanblog.com

مبارکه.
دقیقااااااااا.مرسی.

چی مبارکه؟؟..ممنون

نرگس سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 02:52 http://volleyballcap.mihanblog.com

آجی نرگس تو ازدواج کردی؟؟؟؟من فک کردم مجردی.
منم همینجوریم،شخصیت ثابتی ندارم.
برو تو وبم یه چیزی نوشتم بخون.

اره عزیزم .متاهلم...فک کنم همه درگیر این افکارن..الان میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد